Hyvä matkavakuutus on matkailijan ystävä (edit. 15.10.2018)

Mitä enemmän matkustat, sitä varmemmin tarvitset hyvän matkavakuutuksen. Meille budjettimatkaajina on suuri merkitys esim. sillä, että vakuutus korvaa, jos myöhästymme jatkolennolta. Mikäli olet ostanut jatkolennon matkatoimistosta, ongelmia ei ole. Meikäläinen kuitenkin ostelee lennon sieltä, toisen tuolta. Sellaisessa tapauksessa mikäli myöhästyt jatkolennolta, menetät sen ja joudut ostamaan uudet liput. Hyvä vakuutus korvaa tässäkin tapauksessa ja sellaisen hankimme jokunen vuosi sitten. Tarkista siis tämä asia omasta vakuutuksestasi eli kuinka pitkän pitää vaihtoajan olla, että vakuutus korvaa mahdollisien myöhästymisen?

Hyvä vakuutus on matkailijan ystävä!

Se tuli nyt todistetuksi vuoden 2016 lopulla, kun jouduimme keskeyttämään Madeiran matkamme ennen kuin se pääsi edes vauhtiin. Samasta syystä meidän tuli perua vuoden ajan suunnittelemamme tammi-helmikuussa toteutuva Uuden Seelannin ja Australian matka, josta olimme maksaneet lennot ja osan majoituksistakin. Onneksi meillä oli hyvä vakuutus!

Haluan julkisesti kiittää vakuutusyhtiömme henkilöstöä käsittämättömän upeasta toiminnasta. Kaikki hoitui erinomaisesti, saimme tarkat toimintaohjeet, palvelu ja kaikki muukin pelasi. Reilu viikko prosessin alkamisesta rahat olivat tilillämme ja kaikki oli korvattu vakuutussopimuksen mukaisesti.
Vaikka merkittävälläkään rahasummalla ei ole juuri mitään merkitystä läheisen ihmisen terveyden rinnalla, tuntui vakuutusrahojen näkyminen omalla tilillä erinomaisen hyvältä. Kiitos #OPPohjola
Hyvät maailmanmatkaajat!

OTTAKAA KUNNON VAKUUTUS!

296 total views, 1 views today

Comments

  1. Arja says:

    Hei, kerron kokemukseni kun meiltä peruuntui syyskuussa SAS:n Malagan lento. Tekstiviestejä tuli mahdollisista korvaavista lennoista. Emme reagoineet niihin, vaan kun meno oli mielessä, varasimme toiselta yhtiöltä lennon. Palattuamme tein SASsiin hakemuksen tuon kuluttajaviraston ohjeen mukaan. Saimme korvausta 400 eur/hlö, plus kuitteja vastaan muitan kuluja, mm. varattu ja jo maksettu lentokenttäkuljetus. Korvaus käsiteltiin ja rahat olivat tilillä alle viikossa! Kun googlasin lennon peruminen, tuli ensin hakemuksia tekevien firmojen mainoksia. Onneksi en ottanut palvelua heiltä, sillä he laskuttavat 25 % saadusta korvauksesta.

    https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Matkustaminen-ja-matkan-jarjestaminen/matkustaminen-ja-liikenne/lentomatkustajan-oikeudet/

Leave a Reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *