MEDIAKORTTI – APPA MATKUSTAA

Parhaimmillaan yli 33 000 sivukatselua kuukaudessa on kelpoluku matkablogien joukossa, kun valinnan tekee aina lukija itse.

Tästä artikkelista löytyy Appa matkustaa -blogin mediakortti. Siitä käyvät ilmi oleelliset seuraajatiedot. Mikäli haluat näkyvyyttä omaan kuntaanne, hotelli- tai ravintolayritykseenne, matkoillenne yms., ota yhteyttä. Autan mielelläni markkinoinnissa ja somenäkyvyyden lisäämisessä.

APPA MATKUSTAA    ”Haluamme kokea luksusta edullisesti.”

  • parhaimmillaan 16 829 käyttäjää/kk
  • sivukatseluja 33 117/kk (tammikuu 2020)
  • kuuluu senioribloggaajien harvinaiseen ”ammattikuntaan”
  • tykkää luksuksesta, mutta haluaa matkustaa edullisesti
  • matkakohteena koko maailma
  • tykkää erityisesti varpaistelusta ja rauhallisesta lomailusta
  • keskimäärin 9 ulkomaanmatkaa vuodessa viimeisen 20 vuoden aikana

Olemme #eläkeläiselämää viettävät Asko ja Marjatta Leppilampi Lahdesta. Tähän mennessä noin 70 maata on nähty ja matka jatkuu. Voi sanoa, että etenkin Askon (= appa) intohimona on matkustaminen.

Olen ilmeisesti ”rotumme” harvoja edustajia eli senioribloggaaja Suomessa. Lukijakuntani matkustaa innokkaasti ja tieto blogistani on levinnyt paitsi suusta suuhun myös somen ja Googlen avulla ripeästi. Saan erittäin positiivista palautetta kansantajuisista, selkeistä matkakertomuksistani ja ihmiset kyselevät kovasti lisää luettuaan juttuni.

Nämä sivustolla www.appamatkustaa.fi olevat matkapäiväkirjat on tehty ensisijaisesti omiin tarpeisiimme, mikä välittyy niiden sisällöstä. Uskon ja toivon silti, että lukijamme saavat niiden avulla ideoita matkojensa suunnitteluun.

Lukijamäärät (Google Analyticsin mukaan)

Aloitin bloggaamisen vuoden 2017 alussa. Lukijamäärän voimakkaan kasvun perusteella näyttää siltä, että blogini on löydetty hyvin. Google Analyticsin mukaan

  • matkakertomuksia luetaan parhaimmillaan yli 33 000 kertaa kuukaudessa (tammikuu 2020), kun lukumäärä oli vielä toukokuussa 2019 ainoastaan 3500.
  • yksittäisiä lukijoita (uniikit käyttäjät) maksimissaan ollut 16 829 kuukaudessa.

Blogin kohderyhmä:

Podiumilla yli vuoden

 

Matkablogini www.appamatkustaa.fi nousi vuoden 2017 lopussa www.blogit.fi-palvelun matkailublogien TOP-10-listalle, Se on ollut siellä 3 parhaan matkablogin joukossa jo yli puolitoista vuotta ja blogini on taas (15.12.2019) peräti ykkösenä. Kaikkien noin 6000 blogin tilastoissa olen sijalla 76. Linkki sinne löytyy täältä:

https://www.blogit.fi/appa-matkustaa

Merkittävä muutos tuossa tilastossa tapahtui koronan johdosta. Kun uusia matkoja ei ole tullut ja lukjoiden kiinnostus matkoihin lopahti, syöksyi blogini tilastossa kerran ”peräti” 20:ksi, joka sinällään ei ole huono lukema satojen matkablogien joukossa. Nyt suunta on taas ylöspäin. En kuitenkaan noteeraa nykytilastoa syystä, että se on tilapäinen. Kun matkat alkavat, päästään taas normaaliin, uskoisin.

 

Yhteistyökumppaneita

 

Appa matkustaa -sivustolla on ollut paljon yhteistyökumppaneita. Merkittävimmät ovat olleet Holiday Club Resorts, jonka brändilähettiläinä olimme kaksi vuotta ja postauksia on tullut lähemmäs 50 näiden vuosien aikana:

Holiday Club -postaukset

sekä Kristina – Yksilöllisiä yhteismatkoja, jonka kanssa yhteistyö on kestänyt jo yli 2 vuotta. Postaukset (yli 20) löytyvät täältä:

Kristina Cruises yhteistyöpostaukset

Lisäksi on paljon lyhytaikaisia yhteistyökumppaneita, joista mm. Sokos-hotellien ja Seinäjoen kaupunginteatterin kanssa on ollut muutamia projekteja.

 

Esimerkkejä postauksista:

En ole tehnyt tähän mennessä juurikaan kaupallista yhteistyötä, mutta olen silti kirjoittanut matkakertomuksia, joista on varmasti ollut hyötyä kohteille, joita olen esitellyt. Tiedän, että alla olevista esimerkeistä ensimmäisenä aukeava Teneriffalla sijaitseva Gran Melia Palacio de Isora on saanut jo lukuisia asiakkaita Suomesta tuon postaukseni ansiosta. Olen nimittäin saanut paljon palautetta, että ”pakkohan tuonne on mennä tuon hehkutuksen jälkeen”, ”nyt on hotelli varattu ajalle xxx” jne.

Tässä alhaalla on muutama esimerkki yli 300 matkakertomuksen joukosta, joista monet ovat hotellien esittelyä. Tein niitä aluksi lähinnä itseämme varten, mutta lukijoilta saamani palautteen perusteella aloin kirjoitella niitä myös lukijat mielessä. Huomaa, että hotelleista tekemiäni bloggauksia ei ole tehty yhteistyössä hotellin kanssa vaan ”rakkaudesta lajiin”.

Onko Gran Melia Palacio de Isora Teneriffan paras hotelli?

Hilton Tallinn Park – miellyttävä kokemus!

Tämän tein yhteistyössä Kristina Cruisesin kanssa.

Kristina Cruisesin jokilaivaristeily Tonavalla oli huippukokemus

Uusin hanke, jota olen aloittamassa, on yhteistyö Touring Carsin kanssa. Tein siitä esipostauksen:

Vinkit matkailuautolomalle – unelmaloma odottaa!

Tässä alla on postaus, jonka olen tehnyt yhteistyössä yrittäjien kanssa:

Kehräämöstä elämystehtaaksi – Orimattilan vetonaula kerää väkeä ympäri Suomen

Appa matkustaa sosiaalisessa mediassa

Olen alkanut vähitellen tutustua sosiaaliseen mediaan myös muiden kanavien kautta. Minulla on erilliset Facebook-sivut, joissa on tällä hetkellä  yli 1300 seuraajaa.

https://www.facebook.com/appamatkustaa/?ref=br_rs

Lisäksi loin instasgram-tilin ja opettelen tulemaan sen kanssa tutuiksi. Siellä on tällä hetkellä 643 tykkääjää, mutta luku kasvaa tasaisesti koko ajan. Myönnän, etten itse vielä hallitse sen käyttöä, mutta opettelen pikku hiljaa.

https://www.instagram.com/appamatkustaa/

Yhteystiedot

Asko Leppilampi, Lahti

p. 0408322552

asko@leppilampi.com

www.appamatkustaa.fi

MEDIAKORTTI PDF-MUODOSSA AUKEAA TÄSTÄ:

mediakortin kansi

mediakortin kansi

 

 

 

Comments

  1. Anne says:

    Onnittelut!
    Huomaan kuuluvani vähemmistöryhmiin niin iän kuin sukupuolenkin mukaan. Yllätys minulle.
    Sydämestä ne parhaat jutut tulevat, jatka siis samaan malliin vaikka kaupalliseen yhteistyöhön ryhtyisitkin!

    1. Kiitos Anne. Tarkoitukseni on jatkaa samalla linjalla eli juttuni ovat jatkossakin matkakertomuksia, joita kirjoita itsellemme ajatuksella, että muistamme missä olemme käyneet ja mitä kokeneet. ? Muuten elämykset häviävät mielestä ja sekoittuvat keskenään.
      Mitä tulee kaupalliseen yhteistyöhön, se ei ole tässä pääpointti. Jos saisin kirjoittelun avulla kokea jotain erillaista tai vaikka pääsisin testailemaan meitä kiinnostavia juttuja/paikkoja, olisin valmis sellaiseen yhteistyöhön. Esim. tuo Kehräämö-blogi on sellainen. Tutustuin mielenkiintoiseen paikkaan ja pystyin auttamaan yrittäjiä saamaan lisää asiakkaita upeaan paikkaansa. Tavoittelen win-win-tilannetta.

  2. Hei, Blogit.fi on vain yksi sivusto, jonka kautta voi lukea blogeja. Liikenne sitä kautta ei kerro blogista kovinkaan paljon. Muutama oma ja sukulaisten klikkaus nostaa heti kymmenen joukkoon matkablogeissa. Ei omaa blogia voi tämän perusteella pitää Suomen suosituimpiin kuuluvana, vaikka omaa mieltä ”listasijoitus” hivelisi. Kyllä pitää mediakortissa olla rehellinen sen lukijoille. Terkuin, Annika, pitkän linjan matkabloggaaja

    1. Asko Leppilampi says:

      Kiitos palautteesta Annika. Sinulla on yksi Suomen johtavista matkablogeista. Olet ehdotonta eliittiä ja olet päässyt tuohon asemaan kovalla, pitkäaikaisella työllä. Sinä varmaan tunnet nuo tilastojutut, kun noin kirjoitat. Hieman oudoksun tuota heittoasi, mutta varmaan olet rehellinen ja se perustuu tietoon. Minulla ei ole mitään muita tilastoja kuin omat rehelliset lukuni Google Analyticsistä.
      Olen harrastanut tätä vasta kolme vuotta, joten nuo luvut ovat minulle mieleen. Minua hivelee se, että aika moni ihminen lukee juttujani ja palautekin on mielestäni ihan hyvää. Se kertoo, että olen oikeilla jäljillä ja siksi jaksan kirjoittaa päivittäin.

      Kaikkea hyvää sinulle ja blogillesi.

      1. En puhunut Google Analyticsista vaan Blogit.fi:stä. Analyticsin luvut ovat oikea mittari, ei se, että jossain palvelussa klikkaillaan. Ei voi sanoa olevansa Suomen paras tai huonoin tai jotain siltä väliltä sen perusteella, miten jotain ulkopuolista palvelua käytetään. Sitä käyttää vain jokin ryhmä suomalaisia. Kuten sanoin, kaikenlaiset ”sijoitukset” voivat tuntua itsestä kivalta, mutta ne eivät kerro totuutta.

        1. Niinhän myös kirjoitin, että ”omat rehelliset lukuni ovat Google Analyticsistä”. Ne näkyvät tuossa yllä. Tosin ovat jo vanhentuneet, sillä nyt sivukatselulukema on jo yli 27 000/kk.

          Toinen juttu on tämä Blogit.fi, josta kirjoitan näin:
          Matkablogini https://www.appamatkustaa.fi nousi vuoden 2017 lopussa https://www.blogit.fi/matkailublogit -palvelun matkailublogien TOP-10-listalle, Se on ollut siellä 3 parhaan matkablogin joukossa jo yli puolitoista vuotta ja blogini on taas (15.12.2019) peräti ykkösenä.
          Kyse on siis tuon blogipalvelun omasta listasta, jonka algoritmeista emme kukaan tiedä. Sieltä löytyy myös sinun blogisi. Koska ne muut kärjessä olevat blogit ovat merkittäviä, Suomen parhaita matkablogeja, oletan, että on siinä listauksessa jokin tolkku. Se kyllä vähän hivelee 🙂 Kävijöitä sivuilleni tulee sieltä ainakin todella paljon, tykkääjiäkin on paljon ja se on hyvä se.

  3. Eihän Appa väittänytkään bloginsa olevan Suomen kärkeä, vaan mainitsi tuon Blogit.fi-sijoituksen.
    Aika vähättelevää sanoa, että ”muutama oma ja sukulaisten klikkaus nostaa heti kymmenen joukkoon matkablogeissa.”
    En tiedä mikä on Annikan mielestä muutama, mutta oman blogini tilastoista näen, että Blogit.fi kautta tulee muutama sata klikkausta viikossa, enkä ole vielä koskaan päässyt Top 20-listalle. (Nyt kuitenkin sen verran lähellä, että toivon pian toteutuvan).
    Kuulisin siis mielelläni vinkin, millä kärkeen pääsisi parin kaverin klikkauksella.
    Ja miksi tuota kärkeen pääsyä ei saisi hehkuttaa?
    Mielestäni tuo sijoitus kyllä kertoo, että blogeja seuraavat ovat kovinkin kiinnostuneita lukemaan Apan blogia.
    Tuskin kenellekään tulee trafiikkia pelkästään Blogit.fi kautta, ilman mitään liikennettä muualta.
    Painotukset voivat vaihdella, mutta tuolta alustalta tulee klikkauksia niiltä, jotka ylipäänsä ovat blogeista kiinnostuneita. Valinnanvaraa siellä riittää tuhansittain, joten kärkisisija ei ole mikään itsestäänselvyys.

    Niin tai näin, en ymmärrä miksi kanssabloggaajia pitää latistaa, kun voisi myös iloita toisten saavutuksista.
    Ei kai tämä niin veristä taistelua ole, ettei voisi iloita mukana.
    Tai ainakin niellä mölyt. Varsinkin toisen mediakortissa, eikä yrittää herättää epäilyksiä toisen tilastojen aitoudesta.

    1. Kiitos Tanja! Vähän tuollaisia ajatuksia tuli minullekin, mutta jos jollain on tarve nonsaleerata toisen juttuja sosiaalisessa mediassa, ei sille voi mitään. Se kertoo jotain viestin lähettäjästä.
      Mitä tulee tuohon blogit.fi-sivustoon, ei minulla ole aavistustakaan millaisin kriteerein se toimii. Sen vaan tiedän, ettei noille listoille päädytä viikosta ja vuodesta toiseen sukulaisten avulla 🙂 Olin pari vuotta bodiumilla tai ihan kärkijoukossa viikosta toiseen, kunnes iski korona. Kun minulla ei ollut enää tuoreita juttuja ulkomailta, tipahdin kärkikymmeniköstä aluksi noin sijalle 40, mutta nyt olen taas 20 joukossa. En todellakaan ymmärrä kriteereistä muuta kuin, että lukijoita riittänee blogit.fi-sivuston kautta edelleen. Ihan hienoa on, että siellä on tykkäyksiäkin 4:nneksi eniten matkabloggaajista.
      Oletan, että eräs merkittävä tekijä on säännölliset postaukset (esim. 2-3/vko), sillä siihen määrään en ole viime aikoina pystynyt. Summa summarum: Kaikki vaikuttaa kaikkeen 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.