Appa matkustaa Holiday Club brändilähettiläs
· · ·

Appa matkusti Holiday Clubin brändilähettilääksi!

(Kaupallinen yhteistyö Holiday Club Resorts Oy:n kanssa.)

Sain miellyttävän pyynnön, jonka seurauksena Appa matkusti Holiday Clubin brändilähettilääksi! Mitä kaikkea tämän vastuullisen kunniatehtävän hoitaminen tuo tullessaan, selviää teille kuluvan vuoden aikana.

Yritän seuraavaksi avata tässä artikkelissa uuden tehtäväni taustoja ja kertoa niistä odotuksista mitä uuden sopimuksen osapuolilla eli minulla ja Holiday Clubilla on.

Toivon, että edessä on mielenkiintoinen, palkitseva prosessi molemmille osapuolille.

(Korjattu ja päivitetty 25.10.2021)

Huomaa 15 % alennuskoodi tämän postauksen lopussa!

Sain vuoden 2019 lopulla Holiday Clubilta miellyttävän viestin, kun minua pyydettiin brändilähettilääksi. Mieluisaksi tehtäväkseni tuli vierailla Holiday Clubin kohteissa ja kertoa millaisia tuntemuksia ja elämyksiä vierailut ketjun kohteissa saavat aikaan. Koska brändilähettilästoiminta on vielä uutta Holiday Clubille (heillä on ollut vain yksi brändilähettiläs eli Äiti yrittää -blogin Heidi Ekholm-Talas ennen minua), haluttiin konseptia kehittää. Nykyisin myös matkabloggaajakollegani Rami Rajakallio on brändilähettiläänä tehtävänä tutustua Holiday Clubin kohteiden golfkenttiin, joista esimerkkinä tämä Katinkulta Golf -postaus.

Teimme tammikuussa 2020 ensimmäisen ”koeponnistuksen”, kun lupauduin vieraaksi Holiday Clubin osastolle Matkamessuille. Olin messuilla 4 kertaa ”lavalla” haastateltavana kokemuksistamme RCI:n pistejäseninä. Holiday Clubin lomakohteet kuuluvat maailmanlaajuiseen RCI:n viikko-osakeketjuun, jonka ”suurkuluttajia” olemme olleet jo yli 10 vuotta. Minua pyydettiin kertoilemaan noista kokemuksista messuyleisölle ja yksi noista haastatteluista löytyy Holiday Clubin sivuilta:

Asko Leppilammen haastattelu Matkamessuilla 2020.

Miksi minusta tuli Holiday Clubin brändilähettiläs?

 

Olemme perheemme kanssa olleet noin 20 vuotta Holiday Clubin viikko-osakkaana. Kaikki alkoi monien sattumien summana ja johti elinikäiseen liittoon. Alku oli sitovaa ja osin hankalaakin, kun kaikki piti täsmätä viikolle 24 Katinkultaan. Kävimme siellä uskollisesti kunnes lukuisten vuosien ja esittelyjen jälkeen aloimme päästä jyvälle miten systeemi toimii ja miten sitä kannattaa hyödyntää. Kun meistä tuli pistejäseniä, kaikki muuttui.

Näitä alkuaikojen kokemuksia jaan hieman alla aukeavassa postauksessa. Siitä saanee myös jonkinlaisen käsityksen, millaisen kehityskaaren olemme käyneet vuosien saatossa Holiday Clubin osakkaina.

Miksi klaanimme hurahti Holiday Clubiin? – Kolmen sukupolven yhteiset lomat alkoivat Katinkullasta.

Sivuiltani löytyy muutamia muitakin postauksia Holiday Club -kokemuksistamme, mutta palaan niihin tarkemmin jossain vaiheessa.

Osavastaus kysymykseen ”miksi minusta tuli Holiday Clubin brändilähettiläs” lienee se, että olen julkaissut muutamia Holiday Clubin kohteita esitteleviä postauksia blogisivustooni. Vähintäänkin yhtä suuri vaikutus lienee sillä, että olen tehnyt juttuja lukuisista RCI-kohteista eri puolilla maailmaa ja perustanut Facebookiin ryhmän ”RCI – vinkkejä ja kokemuksia”, jossa on noin 4000 jäsentä. Sen myötävaikutuksella syntyi toinen ryhmä ”Holiday Clubin osakkaat”,  Näihin erinomaisiin ryhmiin ovat kaikki Holiday Clubin ja/tai RCI:n jäsenet tervetulleita.

 

Mitä odotuksia Holiday Clubilla on uudelta brändilähettiläältä?

Kysyin Holiday Clubin digitaalisen markkinoinnin päälliköltä Sanna Kanniselta, mitä hän odottaa alkaneelta brändilähettiläskaudelta? Sanna kertoili, että

Holiday Clubilla halutaan panostaa pitkäkestoiseen ja tulokselliseen vaikuttajayhteistyöhön. Askon omakohtainen kokemus viikko-osakkeen omistamisesta, pistejäsenyyden hyödyntämisestä ja hänen Appa matkustaa -bloginsa ovat erinomainen yhdistelmä viemään vaikuttajayhteistyötä pitkäkestoisemmaksi yhteistyöksi. Brändilähettiläältämme toivomme ja uskomme saavamme aitoja sisältöä ja tarinallisia kokemuksia lomailusta Holiday Clubin monipuolisissa kohteissa.”

Tuosta kaikesta edellä esitellystä käy ilmi, että olemme nyt uuden aikakauden edessä. Meillä on hyvä suunnitelma, joka on toteuttamista vaille valmis 🙂 Heittäydymme sen avulla prosessiin, jonka lopputulos on auki. Edesmennyttä presidenttiämme Mauno Koivistoa lainaten uskomme, että ”ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin”.

Olen edelleen innoissani tästä mahdollisuudesta!

 

Mitä odotuksia minulla on Holiday Clubin brändilähettiläskaudelta?

Avaan seuraavassa hieman, mitä odotin alkaneelta Holiday Clubin brändilähettiläskaudelta ja missä kohteissa haluaisimme käydä tutustumassa. On selvää, että halusimme jatkaa lomailua suosikkikohteissamme Katinkullassa ja Saimaalla. Kuten alussa kävi ilmi, olimme ensimmäiset vuodet vain ja ainoastaan Katinkullassa. Klaanimme järjesti lomansa niin, että kaikki pääsivät edes muutamaksi päiväksi yhteiselle lomalle. Muutos tilanteeseen tuli, kun vaihdoimme toisen Katinkulta-viikkomme Saimaalle. Suurenevat perheemme ihastuivat Saimaan uusiin tiloihin ja harrastusmahdollisuuksiin niin perusteellisesti, että he halusivat jatkossakin sinne.

Suurin peruste muutokselle oli kuitenkin lomakohteen etäisyys. Jos toiseen kohteeseen matka kestää 7 tuntia ja toiseen kaksi, vaihdon ymmärtää. Etenkin lapset ja nuoret eivät halua istua koko päivää autossa. Onneksi harrasteiden suhteen molemmista kohteista löytyy valinnan varaa.

Olimme vuoden 2019 heinäkuussa Saimaalla riemulomalla peräti 16-henkiseksi kasvaneen klaanimme kanssa. Tuosta ensimmäisestä Holiday Clubin kanssa toteutetusta yhteistyöstä on muutama postaus sivustossani, mutta palaan niihin ja muihin kokemuksiin uudelleen myöhemmin.

Kesän 2019 perheemme loma oli niin ratkiriemukas, että päätimme lähteä samalla porukalla Saimaalle vuonna 2020 ja sitten vuosien tauon jälkeen Katinkultaan vuonna 2021. Olen tehnyt noista huikeista lomista erilliset matkakertomukset ja kirjoittanut kokemuksistamme myös Holiday Clubin sivulle ym. Ei liene outoa, että klaanimme kasvaa, kun nuori kerrallaan löytää itselleen kumppanin, joka lähtee mukaamme, tottakai 🙂 Meitä on ollut parhaimmillaan mukana peräti 16.  Niistä kokemuksista voi lukea sivuiltani.

Holiday Club Archives – Appamatkustaa

Kotimaan Holiday Club -kohteet ovat alkaneet tulla tutuksi

 

Hyvään yhteistyöhön kuuluu luonnollisena osana, että molemmat osapuolet kertovat toiveensa ja niiden pohjalta sovitaan mitä tehdään ja miten. Olemme halunneet tutustua Holiday Clubin parhaisiin kohteisiin Suomessa ja kertoilla niistä lukijoille. Pitänee käydä vilkaisemassa myös niitä kohteita, jotka ovat suurelle yleisölle tuntemattomampia. Ehkäpä kesällä 2022 olisi niiden vuoro?

Koska 16 hengen klaanin liikkuminen ja kokoontuminen yhtä kertaa enemmän vuodessa on lähes mahdoton tehtävä,  lähdimme mammun kanssa kokemaan ja näkemään muita kohteita. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että tavoitteemme on, että olemme 3-5 päivää jokaisessa suosikkikohteessamme saadaksemme riittävästi aineistoa juttujen tekemiseen. Aika paljon olemme jo ehtineet kokea ja nähdä:

Holiday Club -brändilähettilään kokemuksia käydyistä kohteista

PS. Matkamme jatkuu, Jos sinulla on jokin suosikkikohde, jossa meidän olisi mielestäsi hyvä käydä, kerro siitä tämän postauksen perässä olevassa kommenttikentässä tai laita viesti asiasta osoitteeseen asko@leppilampi.com 

 

Holiday Clubilla on kohteita myös Kanarialla, Espanjassa ja Ruotsissa

Sekä Holiday Clubin että meidän intressit kohtasivat miettiessämme parin muun yhteistyökvartaalin kohteita. Yritämme saada järjestymään asiat niin, että pääsisimme tutustumaan brändilähettiläskautemme aikana myös Holiday Clubin ulkomaisiin kohteisiin. Niitä on Kanarian saarilla 5, Espanjan Aurinkorannikolla 1 ja Ruotsissa 1. Se, miten noihin kohteisiin tutustuminen onnistuu, on kiinni ensisijaisesti siitä onko niissä tilaa. Eläkeläismatkaajilla riittää kyllä aikaa.

Miten nämä haaveemme toteutuvat, selviää vajaan vuoden aikana. Toki pitää huomioida myös koronan vaikutukset sekä kotimaan että ulkomaan matkoihin. Tätä kirjoittaessani ovat rajat jälleen auenneet ja sitä kautta tutustumiset ulkomailla päässeet vauhtiin.

 

Gran Canarian ja Ruotsin kohteet tutuiksi

Olemme nyt ensimmäistä kertaa Holiday Clubin Gran Canarian kohteissa. Meillä on erinomainen mahdollisuus tutustua neljään kohteeseen viidestä. Niistä on tulossa juttuja lähiviikkoina. Olin positiivisen yllättynyt kuinka hienoja kohteita Kanarialta löytyy. Pysy kanavalla niin uskot.

Maaliskuussa 2022 tavoitteemme on lähteä kokemaan Ruotsin Åressa oleva Holiday Clubin kohde. Åre on erityisesti laskettelu- ja hiihtokohde, mutta olen antanut itseni ymmärtää, että siellä viihtyy myös kesällä ja muinakin vuodenaikoina. Pannaas kattoen…

 

HUOM! HUOM!

Holiday Club lupasi, että saat -15 % alennuksen koodilla ASKO15 Holiday Clubin verkkokauppaan. Tarjous on voimassa 31.12.2022 saakka ja koskee kaikkia lomia saatavuuden mukaan.

https://www.holidayclubresorts.com/fi/store/?&code=ASKO15

Samankaltaiset artikkelit

2 Kommenttia

  1. Hups! Heititpä pahan. Riippuu vuodenajasta. Katinkulta ja Saimaa ovat meille kesällä mieluisimpia, mutta veikkaan, että teidän kannattaisi harkita myös Kuusamoa ja Sallaa eräihmisinä. Kaupunkilomalla Turku ja Tampere, talvella Saariselkä ja varmaan myös Pyhä . Vierumäki olisi teille sopivan matkan päässä eikä Tahkollekaan ole hirveä matka. Kerropa mihin aikaan haluatte mennä ja mitä tehdä, niin kokeilen uudelleen 🙂 Meillähän on tämä tutustumiskierros vielä pahasti kesken, joten varmaan löytyy hyviä kohteita muitakin, esim. Naantali.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *