· · · · ·

Suurperheen hulluttelua Holiday Club Saimaalla (vieraskynäilijä Anne osa 2)

(Kaupallinen yhteistyö Holiday Club Resorts Oy:n kanssa)

Yksi kuluneen kesän kohokohtia oli koko suurperheemme kohtaaminen Holiday Club Saimaalla. Tästä matkakertomuksesta aukeaa vieraskynäilijän, tyttäremme Annen koostama toinen osa, joka paljastaa mitä kaikkea mahtuu muutamaan päivään, kun olosuhteet ovat kunnossa.

Lomamme 1. osio löytyy tämän linkin takaa.

Keilailua, kartingia ja luistelua

Herätyskello kutsui miehiä golfaamaan jo seitsemän aikoihin. Naisväki käänsi kylkiään, vaikka Rasmus ja Teemu olivat ehtineet käydä jo aamulenkillä. Huh!

Päivä oli vähän epävakainen, joten me muut päätimme lähteä hohtokeilaamaan. Keilarata sijaitsee samaisessa hotellirakennuksessa, missä kylpylä, luistinrata ja padelkin. Tekemistä siis riittää, vaikka sää olisi huonompikin!

Hohtavat pelit BowlCircuksessa

Keilaaminen on siitä hauska laji, että jokainen voi kokea onnistumisia ja rännipalloja! Haluammekin välittää erityiskiitoksen respan Jennille, joka iloisesti hymyillen jaksoi kantaa limuja porukallemme ja pelastaa pinteeseen joutuneet pallot radalta!

Golfin jälkeen lähdimme ajamaan kartingia. Go-Kart Karting Imatra on alle 20 minuutin ajomatkan päässä hotellilta. 2 x 15 minuutin ajo radalla maksaa 35€.

Rata oli ulkona, joten pohdimme saammekohan alle sadekelin renkaat. Niitä ei kuitenkaan tarvittu, sillä sade alkoi vasta kisan päätyttyä. Silti tiukassa kisassa nähtiin pari ulosajoa ja arvelluttava radalta toiselle lipsahdus, jolla sai varsin mittavan aikaedun!

Siskon kanssa päätimme lähteä ei-mailalliselle luisteluvuorolle. Oli muuten huomattavasti turvallisempi ja mukavampi luistella! Kaukalossa ei ollut ketään muita lisäksemme, joten pääsimme treenaamaan privaattijäällä.

Olimme ottaneet mukaan oman kaiuttimen jään reunalle ja treenasimme luistelujoukkueemme alkuverryttelyblokkia sekä liukuja, askelsarjoja ja piruetteja. Tuli tehtyä ihan kunnon treeni!

Kun koko joukko oli taas koossa, jakaannuimme padeliin, kylpylään ja kuntosalille, kukin fiiliksen mukaan.

Suurperheen hulluttelu Holiday Club Saimaalla sisälsi myös karaokea

Illallisen jälkeen oli vuorossa jälleen rantaravintola Rauhanranta ja karaoke. Klaanimme on laulavaista väkeä ja sehän näkyi ja kuului, myös Saimaalla.

Illan tähtiduo Antti ja Fiona.

Videokooste kuoroharjoituksista:

”How wonderful life is while you’re in the world..”

Iloista porukkaa Saimaan illassa

Hullun onnellista porukkaa Saimaan hämärtyvässä illassa!

Osa porukasta lähti nukkumaan, osa jäi vielä nauttimaan Suomen kauniista kesäyöstä. Tällä kertaa mukaamme oli tarttunut poikien vanha jääkiekkovalmentaja, jonka kanssa istuimme iltaa pitkälle yöhön. Taisimme tehdä muutaman ihmisnostonkin.

Väki vähenee, mutta juhlat jatkuvat

Harmillisesti osalle porukkaa perjantai oli viimeinen lomapäivä. Kaikki ehtivät kuitenkin vielä uimaan Holiday Club Saimaan kylpylään. Meidän perheemme jäi vielä sunnuntaihin.

Hyvästelimme Villas Pearlin ja siirryimme tavaroinemme hotellille. Antin, Rasmuksen ja Fionan oli alun perin myös tarkoitus lähteä, mutta he halusivatkin jäädä vielä pariksi päiväksi kanssamme. Se onnistui, sillä jokaisessa hotellihuoneessa on parisängyn lisäksi levitettävä sohvasänky, jossa mahtuu nukkumaan kaksikin.

Perjantain otimme iisisti. Keilailimme, herkuttelimme, uimme ja hemmottelimme itseämme kasvonaamioin. Nukkumaankin menimme viimeistään kahdeltatoista!

Yllätyssynttärit

Miesväki lähti aamuvarhain golfaamaan. Oli Teemun 18-vuotissyntymäpäivä, joten me muut suuntasimme aamiaisen jälkeen kauppaan. Olimme päättäneet järjestää Teemulle yllätyspiknikin hotellihuoneessa.

Holiday Club Saimaa

Keräsimme kaupasta herkkuja, serpentiiniä, ilmapalloja ja muuta synttärirekvisiittaa. Saimme respasta lainaan saksia ja teippiä, sekä ystävällisesti myös kakkukynttilän, minkä olimme unohtaneet ostaa. Koristelimme nuorison huoneen teeman mukaisesti ja virittelimme onnittelumusiikit valmiiksi; emme meinanneet malttaa odottaa h-hetkeä :)!!

Teemu ei ollenkaan osannut odottaa yllätystä, joten kaikki meni nappiin! Lauloimme sankarille, poksautimme kuohuvan ja söimme kertakäyttölautasilta mutakakkua ja muita herkkuja.

”Paljon onnea vaan, paljon onnea vaan, Happy birthday..”

Onnea Teemu 18 v!

Illemmalla lähdimme synttäri-illalliselle paikalliseen nepalilaiseen Imatralla. Nuoriso jäi juhlimaan kaupungille, kun vanhusosasto lähti parantamaan maailmaa hotellihuoneeseen. Aktiiviloma oli varmaan vienyt veronsa, sillä nuoret saapuivat takaisin hotellille ennen kuin me ehdimme nukkumaan.

”Ollaan nyt hotellilla”, tuli viesti kännykkään viereisestä huoneesta. ”Niinpä kuulutte olevan”, totesimme.

Kaikki kiva loppuu aikanaan, valitettavasti!

Lähtöpäivä. Ihan liian lyhyt loma! Tennismailatkin olivat mukana, mutta emme ehtineet pelata, koska oli niin paljon muuta kivaa tekemistä. Tällä kertaa emme myöskään ehtineet viereiseen seikkailupuisto Atreenaliniin. Olemme käyneet siellä aiempina vuosina, ja paikka sopii koko porukalle, koska ratoja on eri vaikeustasoissa (ja maan tasallakin on ihan hauskaa).

Söimme itsemme mukaviksi aamiaisella, jonka jälkeen kaikki tahtoivat vielä kerran vesiliukumäkiin. Uinnin jälkeen pakkaukset, tavarat tetristyylillä autoon ja kohti Espoota.

Kotimatkalla pistäydyimme Lappeenrannan hiekkalinnoilla jätskillä. Olipa muuten hienot hiekkaveistokset, suosittelemme käymään!

Älä tule paha kakku, tule hyvä kakku!

Kippis kesälle ja loistolomalle!

Meillä oli aivan mahtava loma, kiitos matkustava isämme, Appa <3! Rentoa yhdessäoloa ja paljon hauskaa tekemistä kaikille. Olisimme mielellään jatkaneet lomaa pidempäänkin.

Tämä lössi kun starttaa kotiin, Saimaa ehkä vähän hiljenee. Mutta vain vuodeksi!

Terveisin

Anne

***

Katso videokooste lomastamme!

Suurperheen hulluttelu Holiday Club Saimaalla oli menoa ja meininkiä. Tässä vielä kirjoitukseni 1. osa muistin virkistämiseksi:

Suurperheen aktiiviloma Holiday Club Saimaalla (vieraskynäilijä Anne osa 1)

Isäni, tämän blogisivuston perustaja ja vakituinen kirjoittaja ”Appa” teki tästä viikosta oman näkemyksensä. Hän ehti olla siellä mammun ja veljeni Antin kanssa muutamaa päivää pidemmän ajanjakson. Tuo matkakertomus aukeaa täältä:

Miksi Holiday Club Saimaa vakiintui klaanimme lomapaikaksi?

Samankaltaiset artikkelit

2 Kommenttia

1. Hienot päivitykset, kiitos! Meillä on täällä Saimaalla osakkuus joka 6.s viikko. Käytämme sitä itse tai nuoret aikuiset lapsemme. Jos emme itse käytä, annetaan edelleen vuokrattavaksi. Olette saaneet hyvin kerrottua kaikkea mahdollista, mitä täällä voi tehdä, mutta haluan lisätä myöskin sen että täällä on runsaasti metsän antimia näin loppukesästä ja syksystä!
    Tervetuloa takaisin ensivuonna Saimaalle!

1. Kiitos palautteesta ja toivotuksista, Riitta! Saimaalla riittää puuhaa joka lähtöön. Nyt jos koskaan olisi hyvä olla siellä syksyllä, sillä täällä Lahden suunnalla ei metsästä tunnu löytyvän mitään verrattuna aikaisempiin vuosiin.